
Montserrat Garcia Blasco, escollida membre de la Junta Directiva d’ECOM
Des de Reu+ ens complau compartir una notícia que ens omple d’orgull: la nostra sòcia Montserrat Garcia Blasco ha estat escollida membre de la Junta Directiva de la Federació ECOM per al mandat 2026-2030, en el marc de l’Assemblea General celebrada el passat 19 de juny.
La Montserrat forma part de la nostra entitat des de fa més de vint anys. Conviu amb cinc malalties autoimmunes sistèmiques, tres de les quals són malalties reumàtiques, i ha estat una persona profundament compromesa amb la defensa dels drets de les persones amb discapacitat i amb malalties cròniques.
Al llarg de la seva trajectòria associativa ha estat voluntària de la Lliga/Reu+, ha format part de la Junta Directiva de l’entitat i ha impulsat, juntament amb altres sòcies, iniciatives pioneres com el projecte “Vivim la vida!”, el primer projecte de vida independent per a persones amb malalties reumàtiques de l’Estat espanyol.
La seva vinculació amb la Federació ECOM s’ha desenvolupat especialment en l’àmbit de l’accessibilitat entre els anys 2008 i 2023. Després d’un període dedicat a reprendre presencialment els seus estudis sobre igualtat de gènere, amb l’objectiu d’aprofundir en la incorporació de la perspectiva feminista i interseccional dins l’associacionisme de la discapacitat, ara torna a implicar-se activament en la governança de la federació.
Entre els objectius que es planteja en aquesta nova etapa destaca la voluntat de continuar visibilitzant les persones amb malalties reumàtiques, especialment les dones joves, i fer presents les seves necessitats i reivindicacions en totes les actuacions que impulsi ECOM: des de projectes i iniciatives polítiques fins a propostes de millora i canvis normatius que impacten en les diferents etapes de la vida.
Tal com defensa la Montserrat, les persones amb malalties reumàtiques tenen dret a desenvolupar una vida plena, amb els suports i les adaptacions necessàries, participant activament en la comunitat i en tots els àmbits de la societat, més enllà de l’àmbit estrictament sanitari.
ECOM és una federació que agrupa més de 116 associacions de persones amb discapacitat física i orgànica de Catalunya i treballa per defensar els drets de les persones amb discapacitat i enfortir el moviment associatiu per donar resposta a les seves necessitats i expectatives.
Des de Reu+ felicitem la Montserrat per aquest nou repte i li desitgem molts encerts en aquesta etapa, convençudes que la seva experiència, compromís i mirada contribuiran a reforçar la veu de les persones amb malalties reumàtiques dins del moviment associatiu de la discapacitat.
25-6-26


