Catalunya marca el camí en una avaluació sanitària que ja no s’entén sense pacients

Catalunya presenta un model de participació de pacients a l’àmbit de l’avaluació amb presència estable, veu i vot en òrgans tècnics i decisors, basat en formació, metodologia, representativitat, transparència i retorn a les aportacions.

La participació dels pacients en l’avaluació de medicaments i tecnologies sanitàries ha passat de ser una aspiració a convertir-se en una condició cada cop més present en els sistemes sanitaris que volen avançar cap a decisions més transparents, centrades en la persona i orientades al valor. Aquest va ser el punt de partida de la Trobada d’Experts ‘El paper dels pacients en l’avaluació de tecnologies sanitàries: l’experiència de Catalunya’, organitzat per Diariofarma, on es va analitzar el paper dels pacients en els processos d’avaluació i l’experiència acumulada a Catalunya.

La trobada va reunir Montse Gasol, cap de la Divisió d’Ús Racional del Medicament de CatSalut i coordinadora executiva de la CFT-Siscat; Elisenda de la Torre, presidenta de la Lliga Reumatològica Catalana (REU+) i membre del Consell Consultiu de Pacients de Catalunya; Ricard Mesía, vicepresident del Consell Assessor de la Medicació Hospitalària del Programa d’Harmonització Farmacoterapèutica del CatSalut; Montse Moharra, coordinadora de Decisions Compartides a la Secretaria d’Atenció Sanitària i Participació del Departament de Salut de Catalunya; María Queralt Gorgas, presidenta del Consell Assessor del Programa d’Harmonització Terapèutica del CatSalut i vocal de la Comissió Farmacoterapèutica, i Pablo Sierra, director d’Afers Corporatius de Takeda. La trobada va ser moderada pel director de Diariofarma, José María López, i va comptar amb la col·laboració de Takeda.

(Llegir més a diariofarma.com)